Intr-o societate care evolueaza rapid, digitalizarea institutiilor publice nu mai este o optiune, ci o nevoie acuta. Vremea dosarelor cu sina si a cozilor interminabile trebuie sa apuna in anul de gratie 2022. Este si motivul pentru care componenta digitalizarii ocupa un rol important si in PNRR. Sunt insa administratii locale care au reusit pe cont propriu sa atinga deja acest deziderat. Primaria Navodari este una dintre ele si un adevarat model dupa care ar trebui sa se ghideze si celelalte autoritatile locale din tara. A fost nominalizata si a obtinut la inceput de an doua premii importante la Gala Regista: „Cea mai digitalizata primarie de oras” si „Cea mai buna prezenta in mediile sociale”.

Ce a facut diferit administratia locala din Navodari?

A turat la maximum motoarele digitalizarii. In 9 luni, prin intermediul Regista – o aplicatie care automatizeaza si eficientizeaza activitatea din administratia publica si companii private, a generat 4000 de conturi de utilizatori (aproape 10% din populatia orasului), peste 60.000 de documente lucrate in platforma (din care 1200 sunt solicitari ale cetatenilor), 2600 de programari si 350 de sesizari.

Iar autoritatile din Navodari nu se opresc aici. Planurile de viitor include posibilitatea platii impozitelor si amenzilor direct din aplicatie, o solutie prin care anumite taxe sa fie calculate automat, o platforma a locurilor de parcare prin care locuitorii orasului sa poata vedea din aplicatie toate locurile de parcare rezidentiale, inclusiv cand unul dintre acestea se elibereaza si vor putea depune o cerere.