Varianta Ocolitoare Giurgiu a primit autorizatia de construire. Drumul va traversa localitatile Giurgiu, Fratesti, Stanesti si Slobozia si Giurgiu se va conecta cu drumul de legatura dintre DN5 si Podul Prieteniei (drumul de beton care a fost dat in trafic in decembrie 2021) prin sensul giratoriu de pe DN5. Santierul va fi deschis cel mai probabil, in toamna acestui an si se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Transporturilor, prin CNAIR si Consiliul Judetean Giurgiu.
Principalele lucrari din cadrul acestui proiect sunt:
➡️ 11,5 km lungime totala traseu
➡️2 benzi pe sens
➡️ 22 podete
➡️4 structuri, dintre care doua sunt pasaje peste calea ferata (inlungime de 415 metri peste CF Bucureşti – Giurgiu si 496 metri peste Magistrala902 Bucureşti – Videle)
➡️ 2 parcari de scurta durata (stanga/dreapta)
Valoarea lucrarilor autorizate este de 368,4milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Varianta Ocolitoare Giurgiu vine in completarea unor alte proiecte de instrastructura de anvergura, respectiv Autostrada Bucuresti – Giurgiu si un nou pod peste Dunare, pentru care s-a obtinut deja finantare prin CEF.