Cozile interminabile si dosarul cu documente ar trebui sa devina istorie in scurt timp. Odata cu adoptarea Legii interoperabilitatii, lucratorii din administratie publica sunt obligati sa foloseasca sistemul informatic, fara sa mai solicite cetatenilor documente la care pot avea acces la un click distanta.
Masura reprezinta un pas spre digitalizarea administratiei publice, de altfel, jalon important din Planul National de Redresare si Rezilienta. Legea a trecut de Camera Deputatilor, for decizional.
Legea privind schimbul de date intre sisteme informatice si crearea platformei nationale de interoperabilitate are la baza principiul “o singura data“. Astfel,
Prin intermediul platformei, toate informatiile necesare vor putea fi accesate in timp real de catre functionarii publici, care vor verifica doar identitatea cetatenilor, fara a le mai solicita prezentarea altor documente justificative.
Prin aceasta lege se doreste eficientizarea serviciilor publice si eliminarea completa a birocratiei. Exemplu de documente ce nu vor mai fi solicitate repetat: acte de stare civila, de proprietate sau privind situatia fiscala. Masura se aplica si in cazul societatilor comerciale.
Sursa foto: impact.ro