Ministrul Finantelor, Dan Vilceanu, a sustinut marti prima conferinta de presa oficiala in calitate de ministru, la sediul institutiei. Vilceanu si-a prezentat planurile pentru perioada urmatoare, in mare parte fiind proiecte deja cunoscute si care vor fi implementate la final de 2021 si inceputul anului urmator. Vilceanu a transmis ca aceste masuri vin in sprijinul contribuabililor si antreprenorilor si vor reduce procesul birocratic.

„Imi propun consolidarea fiscal-bugetara, digitalizare si sprijinirea investitiilor. In acest sens, am luat la cunostinta din prima zi de anumite proiecte si am decis sa fie urcate in transparenta decizionala si sa fie prezentate publicului pentru ca ulterior sa fie adoptate. Masuri privind digitalizarea administratiei publice…aici ma refer la implementarea conceptului SAF-T ( fisierul standard de audit de taxe). Este o forma de control simplificata, un schimb de date cu ANAF prin care eficientizam aceasta activitate, vom asigura transparenta si va creste gradul de incredere intre organul fiscal si contribuabil. Acest proiect va intra in testare incepand cu 1 septembrie 2021 si va implementat pentru mari contribuabili incepand cu 1 ianuarie 2022”, a declarat Vilceanu.

Ministrul Finantelor a mai explicat si modul in care va fi implementat proiectul e-factura.

„Sistemul de facturare electronica este un proiect mult asteptat. Este sistemul care permite contribuabililor sa transmita factura catre ANAF, care o va transmite mai departe catre beneficiar. Acest sistem va contribui la cresterea veniturilor catre bugetul statului si amplifica digitalizarea. Vom implementa in prima faza un proiect pilot pentru contribuabilii care vor avea contracte cu statul, masura implementata din septembrie 2021. Prin aceste masuri de digitalizare eliminam dosarul cu sina”, a spus Vilceanu. Ministrul a explicat si masura privind obligativitatea inrolarii in sistemul de comunicare electronica dezvoltat de Ministerul Finantelor, ANAF, respectiv Spatiul Privat Virtual, a persoanelor juridice, asocierilor si alte entitati fara personalitate juridica, precum si a persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau o activitate economica in mod independent.

„Inrolarea asigura o comunicare si un mod de lucru 24 din 24 de ore cu administratia fiscala. Reprezinta o eficientizare clara a modului in care cetateanul interactioneaza cu organul fiscal. Daca ai o activitate independenta, e de ajuns sa descarci declaratia si s-o postezi in Spatiul Privat Virtual, vei primi decizia de impunere si-ti vei plati taxele conform deciziei, fara sa te mai prezinti la organul fiscal si sa stai la coada. Si aceasta masura se aplica de la 1 martie 2022”, a transmis ministrul.