Digitalizarea trebuie sa devina prioritate pentru administratiile publice din toata tara, in contextul in care aceasta cerinta constituie unul dintre pilonii din PNRR. UAT-urile au inceput sa puna la dispozitia cetatenilor platforme online si mijloace de accesare a anumitor servicii de la distanta. Primaria Alba-Iulia continua procesul de digitalizare, astfel, cetatenii municipiului Alba Iulia pot accesa online, acordarea de beneficii si servicii sociale, fie prin link-urile www.apulum.ro si www.online.directiadeasistentasocialaalbaiulia.ro, fie cu ajutorul asistentului virtual instalat pe cele 2 tablete amplasate in sediul Directiei de Asistenta Sociala Alba Iulia.
Potrivit unei informarii transmise de primarie, timpul este economisit atat in beneficiul cetateanului cat si al functionarului de la ghiseu. Prin crearea unui cont in platforma online cu ajutorul aplicatiei android E-Cetatean Alba Iulia, sau prin solicitare scrisa pe e-mail cont@directiadeasistentasocialaalbaiulia.ro , cetatenii pot beneficia de:
– Accesarea de cereri pre completate pentru orice tip de beneficiu / serviciu furnizat de DAS Alba Iulia;
– Depunerea online a cererii si atasarea de documente in format electronic;
– Verificarea statusului de procesare dosar (rezolvat, solicitare completari pe cale electronica, aprobat, etc.);
– Verificarea tipului de beneficiu / serviciu pentru care acesta ar intruni conditiile necesare in vederea depunerii dosarului aferent;
– Verificare istoric in relatie cu DAS Alba Iulia;
– Identificarea de furnizori / servicii sociale prestate in Alba Iulia (harta sociala);
– Suport in utilizarea platformei online si a asistentului virtual (instructiuni video si manual de utilizare)
Fiecare utilizator isi creaza o identitate unica, printr-un card cu cod QR, cu ajutorul caruia poate sa acceseze contul personal din cadrul asistentului virtual si sa aiba acces la beneficii si servicii sociale de la prestatorii privati din Alba Iulia, fara a fi nevoit sa realizeze deplasari la DAS Alba Iulia.