Un proiect de ordonanta aflat pe ordinea de zi a sedintei de Guvern de astazi prevede obligativitatea institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, dar si taxele percepute.
Este vorba despre proiectul pentru modificarea art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Concret: “Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic, definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar. In cazul in care furnizarea serviciilor publice se realizeaza cu perceperea de taxe/tarife/comisioane, dupa caz, acestea sunt publicate, din oficiu, pe website-ul propriu si in punctul de contact unic electronic”.
In expunerea de motive se precizeaza ca legislatia din prezent nu prevede in mod expres obligatia institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale de a publica, din oficiu, pe website-ul propriu si taxele practicate pentru serviciile prestate, ceea ce presupune efectuarea unor demersuri suplimentare din partea cetatenilor in vederea obtinerii informatiilor necesare pentru a accede la serviciile vizate.