Primariile isi vor putea “imprumuta” intre ele din personalul institutiei, pentru realizarea anumitor proiecte sau investitii. Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri proiectul de lege prin care se creeaza un nou mecanism de cooperare si asociere intre unitatile administrativ-teritorial.
Mai exact, in cadrul consortiului administrativ, alte UAT membre ale acestuia le sprijina pe cele dintai, prin intermediul asigurarii unui personal specializat, care sa suplineasca lipsa de resursa umana si expertiza corespunzatoare.
”In prezent, la nivelul administratiilor locale, exista un mare deficit de personal in aceste domenii absolut vitale pentru dezvoltarea comunitatilor. In domeniul urbanismului, de exemplu, sunt 1.571 de posturi vacante si temporar vacante; pentru activitatile de control financiar preventiv este nevoie de 451 de specialisti, iar domeniul achizitiilor publice se confrunta cu un deficit de 1.925 de persoane”, a subliniat ministrul Cseke Attila.
Potrivit actului normativ, prin intermediul consortiilor administrative, pot fi exercitate atributii privind amenajarea teritoriului, urbanism, autorizarea executarii lucrarilor de constructii, initierea si realizarea de investitii, servicii juridice, derularea de achizitii publice, servicii financiare, control financiar preventiv, servicii de gestiune a resurselor umane, administrarea taxelor si impozitelor locale.
Foto: pexels.com