Judetul Dambovita vrea sa faca pasi spre modernizare, dar si dezvoltarea unor comportamente sustenabile de mobilitate urbana. Astfel, a fost semnat protocolul de colaborare intre Consiliul Judetean Dambovita si Compania Nationala CFR SA, protocol ce urmareste implementarea unor proiecte importante de dezvoltare a sectorului feroviar din judet.

Mai exact, vorbim despre serviciile de tren urban si metropolitan pe mai multe rute feroviare existente, dar si constructia unor rute noi.

„In prima etapa, ne dorim sa dezvoltam serviciile de tren urban si metropolitan pe cele 3 rute feroviare existente, respectiv Targoviste – Titu – Mija, Targoviste – Fieni si Fieni Targoviste. In a doua etapa a proiectului, ne dorim dezvoltarea unor servicii de transport calatori moderne si eficiente si constructia unor rute noi, prin care sa asiguram conexiuni cu aceasta retea. Vorbim despre dezvoltarea unui serviciu de transport calatori pe ruta Targoviste – Titu – Sabareni – Chitila, ce asigura conexiunea feroviara cu reteaua metropolitana a municipiului Targoviste si reteaua metropolitana Bucuresti – Ilfov. De aceste servicii moderne de transport vor putea beneficia peste 250.000 de damboviteni si reprezentanti ai mediului privat din cele 30 de localitati existente in acest Master Plan”, a transmis presedintele CJD.

Schimbari in transportul feroviar judetean si national

Stefan Roseanu, presedintele Autoritatii pentru Reforma Feroviara, a precizat la Targoviste: “Vorbim de trenurile care seamana cu sagetile albastre, cu care suntem obisnuiti, care vin si astazi in Targoviste, cu deosebirea ca ne vom indrepta catre tehnologii nepoluante. In acest moment, institutia pe care o conduc are in pregatire o achizitie de trenuri pe hidrogen. Aceasta este una dintre cele doua tehnologii nepoluante pentru liniile care sunt, din pacate, fara sistem clasic de electrificare, si am reusit, prin modelul de tren pe care l-am analizat, sa aducem primele servicii pe care le vom introduce, incepand cu 2025/2026, inclusiv la Targoviste. Cele 12 trenuri pe hidrogen, primele de acest gen care vor veni in Romania in urmatorii ani, vor deservi direct linia pana la Titu si, pe de o parte, linia din Pitesti si Craiova, iar, pe de alta parte, zona Targoviste, iar in zona Bucuresti, vor deservi linia catre aeroport. In plus, prin programul de tren metropolitan, ne asteptam si la o imbunatatire a sistemului de tarifare, de acces la biletul de tren, astfel incat in situatia pe care o avem astazi pe linia dintre Titu si Targoviste, unde avem operatorul de stat si un operator privat, cetatenii sa aiba acces, cu un bilet, la oricare dintre trenurile care soseste in gara”.