Primaria Timisoara se numara printre UAT-urile din tara care s-au inscris in programul Rabla Local, prima editie. In acest sens a fost alocat bugetul necesar pentru casarea a 4700 de autoturisme vechi. Stimulentul acordat pentru casarea si radierea unui autoturism uzat este de 3000 de lei. Cu un numar de 1281 de solicitanti, persoane fizice cu domiciliul in Timisoara, inscrisi pana acum in Programul ”Rabla local”, Timisoara este pe primul loc la nivel national.
Cei interesati se mai pot inscrie in program pana la finalul lunii septembrie sau pana la epuizarea bugetului alocat Timisoarei.
Pentru inscriere, trebuie sa va creati cont de utilizator inainte de a aplica pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM).
Iata Regulamentul RABLA LOCAL transmis de Primaria Timisoara:
Autovehiculul pe care doriti sa il inscrieti in program trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii, pentru a fi considerat eligibil:
a) sa fie inregistrat in evidentele fiscale ale Municipiului Timisoara;
b) sa aiba o vechime mai mare sau egala cu 15 ani, calculata de la anul fabricatiei, la data solicitarii acordarii stimulentului pentru casare; daca anul inmatricularii inscris in cartea de identitate este anterior anului fabricatiei, se considera an de fabricatie anul inmatricularii;
c) sa aiba norma de poluare Euro 3 si/sau inferioara;
d) sa contina componentele esentiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, sasiu, precum si echipamente electronice de gestionare a functiilor autovehiculului si dispozitive catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie.
Daca indepliniti conditiile de eligibilitate, veti incheia contractul de finantare cu MUNICIPIUL TIMISOARA. Numai dupa ce incheiem contractului de finantare veti putea trece la etapa urmatoare.
Pasul urmator il reprezinta scoaterea mijlocului de transport uzat din evidenta fiscala a DFMT. Pentru aceasta, veti depune online, pe dfmt.ro, in sectiunea depunere declaratii on-line optiunea Rabla Local PAS 2, urmatoarele documente,:
• Certificatul de distrugere emis de o firma autorizata din punct de vedere al protectiei mediului,
• Certificatul de radiere emis de Directia Generala Permise de Conducere si Inmatriculari.
Dupa scoaterea definitiva din evidenta fiscala a autovehiculului si dupa ce vom primi confirmarea acestei informatii de la Directia Fiscala, vom efectua plata stimulentului de casare catre dvs..
Stimulentul pentru casare reprezinta suma nerambursabila in cuantum de 3.000 lei acordata beneficiarului care a predat spre casare si radiat din circulatie si din evidenta fiscala un autovehicul uzat.
2.400 lei se vor plati din bugetul AFM, iar 600 de lei se vor plati din bugetul local. Astfel, beneficiarul va primi un total de 3.000 lei.